Ik ben een bloemenmeisje. Ik word ongelooflijk gelukkig van bloemen in huis. Het is een grote schande dat er in veel supermarkten bloemen aan de kassa liggen, want ik kan daar amper aan weerstaan. Long story short: bloemen zijn de x-factor van mijn huis.

Voor mijn verjaardag kreeg ik een bloomonpakket van mijn lief. Het was om verschillende redenen al de leukste verjaardag in jaren, maar die meneer van Bubblepost met zijn bos bloemen maakte het helemaal perfect.

Ik heb ook de volle twee weken genoten van het boeket. De instructies gevolgd en af en toe een verlept bloempje verwijderd, maar er was altijd genoeg over om van te genieten. De vaas die er die keer bij zat (promotie!) maakte het plaatje helemaal compleet.

Mijn lief kreeg automatisch de vraag om van die eenmalige keer een abonnement te maken, en na een paar dagen twijfelen vond ik dat wel een goed idee. Elke maand een boeket om mijn bureau op te fleuren. Want dat werkt gewoon zoveel beter met bloemen als gezelschapsdame. En stel dat er klanten komen, dan  kijken die misschien naast de rommel omdat ze op een mooi boeket kunnen kijken. Win-win.

En dag voor de eerste levering kreeg ik volgende sms:

“Beste Sofie, morgen staat jouw levering gepland tussen 19u45 en 20u45. Geniet van de bloemen! Groeten van bloomon.”

Het kwam een beetje slecht uit dat Tom niet thuis was die avond, want 20u45 is ver voorbij mijn bedtijd. Toen er om 21u nog altijd niemand aan de deur was geweest, ben ik maar gaan slapen. Ik moet om 3u40 opstaan, ik kon het echt niet langer trekken. Bovendien zijn de enige tijdslots die je kan kiezen tussen 9u-18u of tussen 18u-22u. Dat is wel een hele grote gijzeling aan je huis, daar kan best iets aan gebeuren bloomon.

Om 22u heb ik weer een bericht gekregen, met de volgende woorden.

Ik stond aan de grond genageld. Want ik was wel thuis. En het klinkt natuurlijk wel nobel dat ze je bloemen doneren aan een nabijgelegen ziekenhuis, maar ik kon er toch niet echt mee lachen. Als ik een ander pakketje aan huis laat leveren, ben ik dat ook niet kwijt als ik op het afgesproken uur de deur niet open doe. Ze waren er trouwens ook niet op het afgesproken tijdstip en persoonlijk vind ik 22u echt geen uur meer om dingen aan de deur te leveren. Maar dat ligt misschien aan mijn speciaal bioritme. Alhoewel, mijn buren hebben duidelijk ook niet open gedaan.

Geen bloemen dus die maand, en de compensatie heb ik ook nog niet ontvangen. Toen daarna ook nog de vaas op de meest bizarre manier kapot ging, was het me helemaal beu. Mijn vrienden spreken over een Sofietje doen als het over lompe dingen gaat, maar ik zweer dat ik er dit keer niets mee te maken heb. De vaas stond namelijk gewoon bij de vazen. Ik heb ze niet aangeraakt, en ik zou ook niet weten hoe ik zo een schadegeval zou kunnen veroorzaken.

Bon, gisteren was het weer zover. De bloemen zijn geleverd en ik vind ze deze keer zelfs niet echt mooi. Misschien omdat ik een beetje boos ben op bloomon.be, omdat ze twee keer gedaan hebben alsof hun neus bloedt.

Vermoedelijk ga ik het abonnement dus stopzetten. Want hoewel de bloemen van geweldige kwaliteit zijn en ik grote fan ben van het concept, vind ik hun dienstverlening echt ondermaats. En kan ik misschien beter de lokale bloemeneconomie steunen.

Jammer wel, want ik heb nog veel werk dat veel lekkerder ging werken met bloemen.

(En wat is dat ook met die lange stengel joh, op wat slaagt dat?)

 

Aanvulling: Een week later kreeg ik telefoon van Bloomon. Ze zitten verveeld met de zaak *roloog* en bieden me een nieuwe bos bloemen en vaas aan. Ze hadden de helft van het bedrag wel teruggestort, maar zich vergist met de komma. Daardoor was er maar 13 cent teruggestort. Maar goed, bedankt Bloomon, misschien kunnen we vriendjes blijven. *kipoog*